currently activities

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, February 24, 2012

happen to be feb stories..

hari2 aku ngadap tesis mest mcm nk nanges siapkan benda alah ni..correction yg byk dr sv..skang aku tgh pulun nk siapkan seblum habes bln feb..mampukah?hanya Allah yg tahu..


tgh bln April insyaAllah aku nk sempurnakn umrah..kali ni smbil2 nk ziarah palestin, syria ngan jordan..kt bwah ni aku copy pasta dr safirgotravel..travel pakej yg insyaAllah bakal aku follow..huu last time pi masa aku br habes spm thn 2002, umo 17thn..skang da 27 (ehem bln 7 ni oke) how much things changes in 10 years..will c 


full itinerary kat sini 


transformers punya setting nehh-al khezneh

ni ala2 nur kasih lak..al-khezneh


sapa xkenal..masjidilharam la

palestine...insyaAllah akan try solat dlm masjidiaqsa klu dpt permit 

saladin castle-syria

dannnn byk lagi..xlarat aku nk google..nant2 la

sbnarnya, alang2 g jauh, aku ada hntar satu paper ke jeddah dan timing mmg kena betul..aku mmg suka menulis paper aku pun xtau sbb apa..addicted utk present n kena hentam dlm conference kot..biar dpt komen pedas2 utk dimasukkan dlm discussion thesis..heh..br kau tau langit tinggi rendah


dan alhamdulillah paper prosiding accepted..nk dijadikan cerita, depa p tukar venue plak..dr jeddah ke venice..aku yg mcm frust smpai xtau nk buat apa seb bek xbeli tiket flight lg..jd, aku withdraw je paper submission tu..besa la, kita merancang bagai alih2 perancangan dia Maha hebat..redha je la..jd paper tu aku kiv je for next submission utk ke mana aku pun xtau lg..


yg bestnya skang, aku tgh stress..nk nanges bagai..sbb apa?sbb semlm aku check akaun balance duit gaji xmsk..pehh, tersentap la kejap..fellowship aku kena gntung sebln..next month br msk insyaAllah..dude, aku nk mentekedarah apa skang??korek asb lg la jwabnya..sesungguhnya aku dah bosan ngan cara usm buat keja..aku tunggu masa ja nk blah dr sini..serius aku ckp (time marah)..tp bila aku ckp benda mcmni kat famili aku mulala masing2 gelabah..nk jgak aku stay kat usm alasan sbb dekat ngan umah..lemah la aku mcmni


sejak dua menjak ni, aktif la plak aku dlm kerja aktivis..aku dah msk secara rasmi dlm senarai ajk UNGGAS (urusetia menangani gejala sosial), under PUM (persatuan ulama malaysia)..aku br ja blk dr kem motivasi kat raudhah, kg selamat..handle budak ting 1 dan 2 smk st george, penang..sumanya bdak laki paling bermaslah katanya.. tp sbnanrya depa suma baik2..masih ada harapan utk jd tunggak negara..apa lagi keja jd faci..oke 1st time aku jd faci..sgt lawak..sbnarnya, aku adalah insan terpilih to gain knowledge in between..alhamdulillah..tq Allah


17 participant from smk st george..tuuu aku pakai baju biru kat belakang..hiks..adikk, blajar baik2 ye..akak syg korang


dulunya rumah raudhah ni tempat utk pemulihan remaja pompuan bermaslah..ngandung, dadah, lari rumah, etc..aku pun bertmbah naik pening ngan remaja skang..kesian sbnanrnya..masing2 tuding jari tp xda yg nk handle betul2 prob depa..dan skang, aku adalah fulltime aktivis remaja bermasalah..termsk la kerja lapangan..takut??mmg la..xdinafikan..tp aku dlm proses nk blajar..jd aku redah je suma kudrat..aku syg ngan remaja, aku kesian, dan aku nk bantu..cuma xda jln seblum ni..insyaAllah perantaraan UNGGAS ni akan dijdkan landasan utk memperbaiki isu sosial yg kian teruk skang..

No comments:

Post a Comment