currently activities

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, February 15, 2012

bila sedekah bertukar maksud scr xsengaja

semlm aku ke masjid taqwa, bertam bg perasmian kempen tutup aurat..masa sesi soal-jwab ptg tu, aku difahamkan, sinar harian, alhijrah, utusan ada buat liputan psal benda ni..sessi temuramah berjln lancar..asti ngan ustazah mardhiah konfiden ckp kt depan..inspirasi btul..

menjelang mlm, makin ramai org yg hadir..seronoknya..lepas forum, kami lepak2..aku dpt ehsan tudung..hasil drp kempen Gerakan Menutup Aurat Sedunia..diorang ckp ada lebihan tudung yg diderma utk urusetia UNGGAS..

gembira..sgt..aku bkak balutan hadiah..surprise mmg surprise

xdisangka2 terdetik kesedihan dihati...aku angkat tudung tu ..guys, pls klu nk derma tlg lah bg yg terbaik..

aku adalah org yg bertudung, dan bila dpt tudung free, aku suka, dan aku harap ia in a gud condition..

salah satu obj kempen ni nk menyasarkn kpd org yg xbertudung..apa perasaan org yg xbertudung klu dpt tudung hadiah berkarat penuh satu tudung..korang ni derma benda yg nak dibuangkah??aku xmarah, cuma kesal ngan pihak penderma...rasanya org yg xpakai tudung dpt hadiah mcmni apa yg diorang akan buat??mest xpakai tudung yg diberi..aku cuma takut ia akan bertukar menjd kutukan..jd takut dakwah xberkesan..bukan sbb kecantikan atau mahal menjd faktor..tp sbb tudung karat bertompok seluruh tudung..ini bukan fenomena yg elok..

mcmni la, boleh x anggap bila kita nk bersedekah, kita seolah2 nk beri hadiah kat org..apa proses kita nk beli hadiah???mesti pilih yg in a gud condition kan..xsemestinya mahal pun

same concept bila kita nk bg sedekah kat jabatan masyarakat..mak ckp, klu nk bg, tlg bg yg in a gud condition..klu xelok, jgn bg, buat kain buruk kt umah ja..simple..tp, kita masih beranggapan nk bersedekah adalah benda yg kita nk buang atau xdiperlukan lg..pls, everytime we want to donate somthing, imagine u want 2 gve a present 2 somone special..


p/s: bersedekah bukan brdasarkn nilai wang..apapun boleh jd sedekah..tp biar la ikhlas..IKHLAS..sejauh mana pengukuran ikhlas kita?? apa yg aku faham, ssuatu yg baik, adalah sedekah..jd, sedekahlah benda yg baik, kan dah jd ikhlas..

Photobucket

No comments:

Post a Comment