currently activities

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, February 15, 2012

Day 8-babai india

Bgun jam 7 am..hari ni checkout 1230, relax la skit..cabutan brtuah pkul 10 am nanti, breakfst pun buat lewat sket kul 915am..Cadangnya nk p spa..nk blanja mak sbb ada duit byk lagi..ahh, kemas bag dulu..bag mak 15 kg, aku 7 kg bg ckup2 lpas checkin luggage..

Staf hotel tegur n tahan buat sembang.." r u from iran?"..heh, muka aku mcm iran k?sembang punya sembang, gf dia muslim, tp dia hindu..relationship dah 5 thn lebih tp family both side xtahu lagi..di india, kahwin lain2 agama between hindu dan muslim xboleh..aku teringt cerita " my name is khan" srk kan kawin ngan hindu dlm cerita tu..tp, staf hotel tu ckp dgn konfiden yg mmg kahwin campur xdibenarkan d india..aku hnya nasihatkn dia brterus terang ngan family ja.." our family will throw us on the road.."

Ada lucky draw kul 10am..hadiah tiket ke beijing 2 tix dan ke indonesia 5 tix..cenderahati setiap sorang replika taj mahal drp marble putih..aku rasa mak frust sbb dia mmg menaruhmn harapan tinggi ke beijing..mau x nya..masa aku nk lelap semlm mak xhabes2 ajak sembang pasal hadiah lucky draw, "kakti, klu kakti dpt p beijing, kakti nk bwak sapa?"..aku ckp aku bwak mak insyaAllah..mak sronok.." oke, klu mak dpt, mak bwak kakti naa"..aku cuma nasihat mak jgn taruh harapan tinggi sgt sbb kakti mmg slalu xlucky

Aku post memories of india in an envelope..pass it to receptionist dgn harga rs150 brsamaan rm10 for normal post..sj, aku nk smpan setem sbnanrnya..hehe

En mat jatuh d loby hotel masa angkat beg..luka dia dlm dan berdarah byk..rasanya dia sgt letih dan xckup tido..imam asyraf ba

Hala ke masjid jamik d new delhi

Tazkirah pg imam asyraf..

Abu dzar alghimami, 

Tsatlabah b abdurrahman, pemuda ansar, runner kpd rasulullah, tertgok aurat pompuan dlm tandas sbb angin kuat, xsengaja trtngok..dia takut, jd patah balik, xmau jmpa rasul..minta jmpa ktka rasul tgh imamkan solat, "allah mengampunkan kamu tsatlabah",kata rasul..majlis pengebumian dia dihadiri oleh para maalikat..smpai sesak..rasul pun jln terjungkit2 dek ramainya malaikat d majlis pengebumian tsatlabah..

Masjid jamik, masjid tertua d new delhi..bwa kamera, 200 rupee..ada tmpat wuduk d tgh, oh sgt kotor..walaupun lebih dr 2 kolah, tp air hitam, xbergerak kot, mcm tepu..seram ja tgok.. Naseb dah ambil wuduk d hotel td 

012625**** imammudaasyraf@yahoo.com

Aku nmpak ada budak kecik 3 thn dpt buah sedekah dr penjual buah..tp buah pun xelok lla..layu..ahh, hati meruntun di kala ini

Brenti lunch d hotel broadway..exclusif santai romantik vintage..aku mkan smpai 2 pinggan..desert eskrem pun amek smpai 2..last makan kann..katanya, ni mughal cuisine paling famous d new delhi..cantek!

Sini kasta kuat..naik plane, msuk taj mahal, imigresen etc..jelas nmpak..benci tul..

Xbrenti pun..tgok dr bas ja..Indian gate, bgunan parlimen

Around 6pm checkin d airport.cantik betul shopping d indira gandhi airport..tp klia cantik lgi la...ada msa terluang setgah jam soblom boarding..aku check duit, ada lagi rs4200..aku ajak abah tkar duit trus..malangnya bila tnya staf, money exchange soblom imigresen lg..aku lepak jap kat kedai perfume..nmpak burbery the beat..$75 usd, 75 ml..aku ambil 1..aku mmg nk habeskan duit rupee ja..skali p kaunter, payment only in usd if foreigner..klu nk byar rupee, u kena ada pasport india..pehh, aku pun trus xda hati nk smbung shoppng..staf perfume yg lain bwak aku jmpa ngan local people yg shoppng kt situ jgak..diorang kautim..so, aku beli perfume tu guna pasport local india ja la..harga rs3980 bila convert..

*en mat ckp..motto india dr "incredible india" shud switch into "terrible india"..for me, the journey is all about consciousness..insaf, belas kasihan, simpati dan keadilan..

Photobucket

No comments:

Post a Comment