currently activities

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, April 22, 2011

grateful

ada org kata hidup aku ni hepy jaa.. xpenah nk nmpak ssh risau itu risau ni..smooth..pas2 yg xtahan dia bole lak compare ngan diri dia.."lain la aku ni mmg ada byk maslah, maslah yg lebih besar dr ang..untung la ang, slalu dpt suma benda yg ang nak"..dlm fikiran aku, mungkin dia nk kata kata, aku ni mmg xdiuji lagi ngan Dia..wallahua'lam..itu yg aku dok tafsir la..ya mungkin jgak..dan ini membuatkan aku ketar..ujian yg besar bakal menimpa aku..so kena la beringat..ingt 5 perkara soblom 5 perkara ye..

tp, style dia ckp tu mmg bikin telinga gua panas, aku xkira, aku nk crita jgak..klu hampa rasa mcm xmau baca, sila click X kat hujung kanan atas okke..ya pak sheikh, mai nk habaq 1 benda..

dlm dunia ni ada macam2 maslah..kanan kiri depan belakang atas bwah n segala sudut..semua manusia terima cabaran dlm pelbagaii bentuk..cuma cmn kita nk handle situasi ja..

yg nk risau2 sgt tu pasaipa? 1st bila dpt maslah, tnya kat diri sendiri..maslah ni bole diselesaikan dak?ya atau tidak?klu boleh selesai, amek penyelesaian dgn kaedah yg baik n tidak membwa musibah kpd diri sendri n org lain..yg penting jgn nyusahkan org!!..habes tu mcmana klu maslah tu xbole selesai?????hah, tunggu lagi..klu dah xbole selesai, lagi la xpayah risau, biar ja la..senyummm jaa..nk lgi bgus, bg nmpak gg biar comey~

1 lagi, idup ni kena la bersyukur..trima ja seadanya..jgn dok compare ngan org lain..rezeki Allah bg lain cara, lain masa, kena terima hakikat ni n percaya qada qadar..hikmah tu..ada sebab Dia xbg benda yg kita nak..kkadang diri ni kena diuji so jgn la merungut..merungut tu xbaik..kita mempersoalkan hikmah yg Dia lagi maha tau..sbnarnya aku nk ckp byk lagi..tp memandangkn aku xgi basuh baju lagi, so adios..kang bsuh baju smpai lewat mlm kau serram plak kann..daaa~ 



Photobucket

No comments:

Post a Comment