currently activities

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, December 28, 2010

bad day

smpai ja kat m'sia aku trus msuk ofis keesokan hari..sbnarnya aku ada skip interview 4 extension fellowship..interview 2 msa aku kat bandung tu hari..aku ada gtau kat k.normah ngan prof abu awal2 yg aku xle msuk interview..ikutkan aku dibyar gaji mengikut kontrak year by year..mampus ar aku klu kontrak aku xdismbung..yg pling penting sapa nk byar duit keta aku..adehh..

msuk ja opis, kak normah ckp its oke..tunggu result sehingga diberitahu..dlm hati aku, yes mest bole smbung kontrak sbb syarat asas utk publish paper dah aku fullfill..maslahnya skang ips. aku xregister lgi..rm1480 xsilap aku yuran sem depan..aku xda duit lgi skang..dlu silap g masukkan suma duit k asb..kononya nk ligan dividen asb..skali mak aku ckp asb ada tempoh matang utk bg dividen tinggi..siot je kan..aku pun ngok ngek pi letak duit dlm asb..skang dah prob nk byar yuran..mna nk cekau aku pun xtau..klu byar selepas 31 dec ni akn kena penalti rm200 lak..so aku pun buat la surat ke dekan ips..aku ngan hirda skali la..alih2 ptg ni aku dpt tau yg surat 2 kami dua2 xlepas..hermm, apa lagi..ngeluh pjg la smbil dongak langit..eh, nmpak nk ujan plak..lama xujan kat penang since blik dr bandung ari2..ttba aku teringt psal pokok aku..

td siang aku meeting ngan en fazli from kemuning private sector..diaorang ni suply equipment utk measurement  kebanyakan research..kami msuk site tekun..msuk test room biofacade..cadang2nya nk start measurement harini..tp en fazli ckp xsempat plak dah..pling cepat dia ckp bole start minggu depan..1 lgi prob nk handle..projek aku dah la lewat sebln..dia nk tambah plak tempoh kelewatan aku..sabar ja..siap suggest kat aku utk tukarkan method research aku..aku xpuas ati..aku kal dr malek ajak minum kat subaidah sg dua..seb bek dr malek mai jgak..so kami diskus ber3..dlm keadaan berserabut camni..mmg aku cepat panas..2 alternatif dilontarkan kat meja mkan tadi..xtau la cmn..aku tawakkal ja..apapun tunggu 3 jan 2011..ttba aku teringat plak psal measurement photosynthesis aku..middle of jan 2011..haa, kan dah clash 2 eksperimen..aku ada 2 tgan jaa..dlm plan, aku kena cari org utk tlg aku masa eksperimen berjln..kena bg gaji lagi...arghhh, duit lagi..duit geran aku ada byk... maslahnya suma kena guna duit sendiri dlu..bila dah suma kena guna duit sendiri, smpai yuran sem depan pun aku xmampu nk byar..kan da kena penalti..dlm duk sakit dada, aku terprasan bibir ngan muka aku nek biji merah..alergik la plakk..pedih..tadi aku mkan sandwich tuna kat bakti..ni la masalh aku..how i suppose 2 know that i cannot eat that!!! mmg aku alergik ngan benda lama2 mcm pekasam, udang kering, belacan..imune aku rendah utk fight ngan virus tuh... mayb tuna yg makcik bakti buat dia campur ngan benda lama2 kot...sabar ja la..

aku trus capai beg, g layan cerita little focker kat quensbay ..tgok ben stiller lagi best..abes ja muvi, aku cadang nk siram pokok..pg tadi xsempat sbb ada meeting kan..alih2 xda air..aiseh, mlm plak la kiranya menapak lagi kat tekun..penang arini mmg xda air lgsung..sluruh penang kott..huuu

smbil2 tu kita dgar sket lagu bad day-daniel powter...jgn risau la psal prob, prob ni yg buat idup kita interesting sbnarnya...muahahha...postve abess..hey, its my strength okkee~

i'll be watching u watching me...ahahha..aku suka gila ben stiller

Photobucket

No comments:

Post a Comment