currently activities

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, September 22, 2011

hal umat islam

aku berjln kat tapak konvo semlm dan ternmpak buku2 pasal penklukan konstantinopel, salahuddin al-ayubi, muhamad al-fatih, christianity, etc..huhu..buku yg pd satu ketika dulu dirasakan berat utk aku membaca walau sehelai..tiba2 aku ternmpak satu hadis ni di selit diantara ayat2..simple tp membuatkn aku terfkir lama sehingga ke arini..


"Barangsiapa yang tidur nyenyak dan tidak mengambil PEDULI urusan UMAT islam maka dia bukanlah dari golongan mereka" 


tersentap mak nak!! huuu..walau berat tp digagahi jua utk mengambil tahu..klu x, kita xtermsuk dlm golongan muslimin..nauzubillah..so, kat sini aku mengajak korang suma berfikir pasal isu2 islam..xjauh pun..tgok m'sia sudah..isk isk..


kita xboleh lagi berfikir smbil lewa yg mana urusan islam diserahkan sepenuhnya kpd pihak jab islam malaysia utk diselesaikn, etc..kita pun spatutnya mula berfikir scr serius dlm bertindak utk menyelematkn, baikpulih dan transformasikan tatacara kehidupan islam dgn lebih baik..xpayah la asyik nk 'berfoya2' ja..isk isk ..so old la beb


dah tu cmn nk start??alhamdulillah..kan ada hadis nabi suruh kita berdamping ngan org baik2..dekatkn diri ngan masjid cthnya..dlm tu ada byk program..ceramah, program2 kenali islam etc..tp aku skang pun bru nk start baca buku2 berat..insyaAllah jom pelan2~


p/s: bila tgok berita pasal maslah isu masyarkt islam, kerap kali dulu aku ckp..'ala  nanti org jab islam handle la'..erkk, astaghfirullah..apa sumbangan anda hari ini utk kuatkan Islam??

Photobucket

No comments:

Post a Comment