currently activities

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, January 4, 2012

Konflik ibadah sedekah

Cerita ni brtujuan sbg iktibar..Hajat di hati, aku nk mengekalkan momentum sedekah ke aman palestin..klu korang perasan, aku baru letak logo aman palestin d blog aku belah atas kanan..setiap bln, dermalah seikhlas hati janji berterusan utk sama2 mengingati jihad saudara seislam kita..Berkobar2 aku nk membantu..moga sedekah ini dijadikan penghapus dosa kita yg lampau dan sebagai pendinding kita ketika menerima azab, nauzubillah..

dok xlama aku bkak fb..nmpak ada iklan mcd yg murah..trus aku ambil tudung cadangnya nk kuar beli lunch..tgh belek2 nk pakai tudung, trus aku tepuk dahi..mcd tu kan israel punya..duhh

Apa cerita?jihad kononya bantu palestin tp dlm masa yg sama menyokong tindakan israel..aku bukanlah extreme boikot barangan israel..ya Allah malunya aku..Such a waste

Ikutilah kejahatan dgn kebaikan, nescaya kebaikan itu akan mengatasi kejahatan.sebaik2 kebaikan ialah ucapan Lailahaillallah..ada juga yg mengatakan 10 kali kebaikan akan kita peroleh - hadis at-tirmidzi, hadis hasan shahih.. trus aku ngucap..

iktibar yg aku dpt..walaupun aku bukan ekstrem boikot produk israel..tp dgn menghulurkan bantuan ke aman palestin, sekaligus telah membantutkan tujuan aku nak beli mcd..mgkin pelan2 insyaAllah..no offense pd penggemar mcd,kfc, etc..

Barangsiapa di antara kalian melihat kemungkaran hendaklah ia merubah dgn tangannya; bila ia tidak mampu, maka dgn lidahnya; dan klu tidak mampu dgn hatinya. Yg demikian itu adalah selemah2 iman- hadis riwayat imam muslim

D sini, bukanlah jatuh dosa jika kita membeli barangan israel..aku teringat ustaz azhar idrus ckap, yg jatuh jihad kaw2 adalah negara yg berjiran dgn palestin itu..iran, iraq, saudi arabia,etc..manakala m'sia bukanlah jatuh tahap wajib utk memeranginya..cuma, bezanya atas diri masing2..bgaimana kita nk jihad dgn kemungkaran tu..tips aku, mulakan la dgn sedekah..insyaAllah..sedekah adalah penghapus dosa..

P/s: lapar, capai nescafe 3 in 1..huhu..nestle la plakkk

Photobucket

No comments:

Post a Comment