currently activities

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, March 31, 2010

hutan belum


hari itu,

otw ke hutan,

jumpa kera,

kanak2 ketawa,

org asli,

awan,

pokok,

dan air

bila smpai base,

cari port khemah

trus mancing,

pastu pi menjerat

dan amik bacaan.

Kheheh..cerita lam baru nak update..sory ek..i speed on it don’t worry..
Ni cerita masa aku gi follow budak bio gi hutan belum..ramai jugak yg pi..semua peringkat umo pun cam ada..khahha..aku, wan, rina, zul ngan abg dia (hafiz kot), shafiq, aiman, najmi , prof abu, en yusoff, cikgu karim and kwan dia (lupa nama dowh)..basically, aku adalah fotographer dlm kump nih.

Cmn aku leh join diorang??herm, actly, nas janji nak join grup ni..so, aku pun sgt interested nak ikut depa..xkesah ar, aku kena byar pun aku nak pi jgak..asalkan bole masuk hutan belum..lama gila kot xmsuk hutan..tp last2 minute, nas ckap ada hal lak (kononya la, padahal nak pi konsert faizal tahir…cess)..aku xkira, apa nk jadi..jadi la..aku da tekad..biar muka tebal pun..yg pasti, aku kena ramah ngan ringan tulang kat sana…khahah..dan mula la episode aku di hutan belum bersama geng biology, usm


12 feb 2010, 10.15pm

Bertolak from usm at 10am.smpai di perak, makan kenduri kat rumah anak sedara pak ya.pak ya ni adlh driver boat kami..aku difahamkan kami akn naik 2 bot..sorang lagi, anak dia, adi yg akan bwak bot kedua..kenduri tu kat kg bersia, gerik, perak..best sgt kot kenduri dia..siap ada sup gear box..klu aku mkan kat uumah, mmg pelahap la jadinya…tp klu dah kat kenduri org…paham2 saja la..kontrol la skett..khaha

Lepas ja makan, kami bertolak ke jeti pulau banding..dlm kul 430pmutk setelkan permit msuk hutan..pas2 naek bot..agak kebas la bontot aku sbb lama kan..tp seb bek view best..kamera aku xbenti2 tembak tp kena beware ler takut kena air tasik..tgh2 tasik ttba bot benti..ahh sudah..pasal pak ya??minyak abes..fuhh..ada ja minyak tong spare..gila jauh masuk hutan..xpa2, mest ada sumthing kat dlm tuh yg tgh tunggu aku utk menembak mereka…khahha..

Smpai ja on site aku tgok jam 615pm..dah lewat..lepas bwak trun brg2 trus kami cari port dirikan khemah, gi cari kayu api, chewahh…ala2 pengakap gitew..ahaks..setel ja pasang khemah, tgok langit cam xhujan mlm ni..wan ngan rina pun ajak aku pi pasang jerat kg sg mas..huh, senapang aku sambar trus terjun bot..deymn, jerat tuhh (tangkap insect ler..hihi)

Mlm pertama, pehh..bbq ayam daa..khahha..untung2 aku..makan best2 msuk hutan..wan ckap geran besar..lagipun dekan prof abu ikut nk lepak gi mincing..so, duit byk la guna..huhu..best2, dah la aku xkuar satu kupang pun..(^^”)

Yg lawaknya..aku msuk tido kul 1030pm..penat aku gelak lam hati..awai gila kot..tp no choice la beb..sumber entertainment mmg xda la tgh2 hutan ni..tenang ja..dgar unggas2 ja berbicara..aku msuk khemah senyap2 trus capai pen n buku,

Malam hutan belum,
Bunyi alam malam ini menenangkan hatiku,
Aku bersyukur dengan kehidupan ini,
Lereng liku2, onak duri ku tempuhi,
Kesusahan ini ku lalui dengan senyum tawa,

Hati melonjak gembira,
Aku menghadiri kembara seorang weirdo,
Bertukar pendapat dan hujah,
Dan aku selalu menyokong mereka,
Jarang berbalah dan berbeza pendapat,
Kerana kukira pasukan mereka sangat telus membuat kajian.

No comments:

Post a Comment