currently activities

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, November 8, 2011

india trip

Seminggu soblom raya haji abah aku ada kal, bgtau hasrat dia ngan mak nk ke masjidil-aqsa bln 12 thn ni..aku trus recall memori peta dan tekankan word Palestine and Jordan..abah aku mengiyakan..

“nak ikutttttttttttttttttttttttt!!” loud n clear aku jerit..hoho..dan saat yg best bila abah aku kata oke..trus aku buat research psal Palestine n jiran dia Jordan..besa la klu nk msuk sana mna ble direct as it is in Israel (tp kita xleh ada urusan diplomatic ngan Israel, so I just mention Palestine oke) ..balik raya haji baru ni aku bwak balik passport sbb nk kena buat visa..aku pelik sesampainya aku kat rumah mak ngan abah aku mcm main tarik tali nk ke masjidil-aqsa..sembang punya sembang rupanya mak aku mmg nk ke masjidil-aqsa tp biarlah sekalikan ngan umrah..abah plak nk ke gua ashabul-kahfi..dua2 event ni clash..byk jgak konflik dia which is malas aku nk jot down byk2..heh

Lalu aku tnya la cmn ble kuar hal travel ni sbb selalunya family aku klu nk g mana2 guna sistem demokrasi..sapa dpt vote major la menang..

Rupanya awal2 tu abah aku teringin nk g Kashmir, India rupanya.. dok tak dok kena persuade ngan travel agency ke middle-east..owhh..gitu..wateva, diskus punya diskus..dpt satu jln penyelesaian..pi ja suma, insyaAllah..the….errr..aku???aku xkan la nk p suma..parak weyh duit aku..aku ckp aku pi satu dah la..aku amik india ja kottt…mmandangkan india half-price dr middle-east..huhu..travel yg ni mmg aku xsediakan itinerary sbb kami pi guna pakej ja..biasanya mcm tula..mak aku xkan g travel klu xda travel agency..tu dia punya request..klu x, dia mmg xmau ikut mcm kes kami europe tour dulu..baik mak..

aku check itinerary, kami akan check-in new delhi, srinagar, gulmarg, agra, fatehpur sikri, and jaipur..suma travel diatas mmg sigh-seeing kaw2 punya..site movie hindustan and visit dinasti agung india islam (krjaan moghul xsilap aku) ..hrmm, muhammad asyraf juara imam muda jd pengiring kami.. like urmmmm, aaaaaaaarrr..sy nk amek gmbar pls plsssssssssssss ;)

around srinagar and gulmarg (dlm daerah jammu and kashmir)..aku tgok daerah jammu and kashmir ni termsuk dlm Islamabad Capital Territory..(administered by 3 countries: india, pakistan, people's republic of china)..hows interesting.. 

taj mahal (daerah new delhi)

jaipur (daerah Rajasthan)

fatehpur sikri (daerah rajasthan)..aku prsan fatehpur sikri ni ala2 kathmandu, nepal jgak..masa nepal dulu byk binaan mcm ni..

agra fort (daerah uttar pradesh)

memandangkn imam muda asyraf ikut of coz la benda ni psal kembara ilmiah, pengisian rohani, pengalaman n iktibar..ya baaaaiiikkkk..sy akan behave ;)

p/s: dan dan blajar hindi!!


Photobucket

No comments:

Post a Comment