currently activities

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, September 9, 2009

19 ramadhan yg diberkati..

dah nak msuk 19 hari posa di bulan mulia nih..alhamdulillah..bulan yg pling aku nanti2kan..kena berebut buat amalan..senang2 ja Allah nk bg pahala..berganda2 limpahan pahala yg akan diberi klu kita ikhlas menunaikan ibadah...tp aku slalu kantoi sbb letih ngan tamak menguasai diri..astaghfirullah..moga2 aku kuat melawan nafsu jahat..

17 ramadhan lepas kami berbuka posa kat umah haidar, kat bertam, penang..aku, fid, nana, kery ngan reza jadi knight rider arituh..sakitnya bontot..kebas naek moto lama sgt..khahha, tp aku xkesah..slalu ja aku ulang alik pendang-penang..lagi la jauh..alar...alah bisa tegal biasa..x gitu??pas2 geng2 naek keta sapik, yaya, ana, ome ngan sapa2 lagi tah aku xkenal nama..junior 2nd yer archi..kot..

lama gak kami naek moto..angin kejap kat geng yg bwak keta sbb xtunggu kami yg geng naek moto..dah la xtau umah..gamble..seb bek posa..sabar2..tapa la, kami pun bertolak la lam kul 6pm arituh..tup tup..tayar fid lak pancit...fid naek ngan nana...adoyay~~saja ja nk uji neh..nana kot berat sgt..warghahaha..tapa la, kami pun singgah la jap sg 2 nak repair moto fid..sambil2 kery pi buh minyak..aku melengut kat kaki lima sg 2..lapa2...panas2..saba2..kriuk2..deymn..bila nk siap neh..tumpang jap econ kat kedai farmasi tepi tuh...kurang la skit amarah neh..kheheh..setel sumanya, kami pun ride la smpai exit bertam..

kami gamble..suka2 ati..sesat jap..tepon haidar..setel..alhamdulillah..at last, nmpak muka haidar kat tepi jln besar..trademark umah dia kedai pasu...kahahaaa, muka haidar pun ble jadi pasu..seb bek prasan haidar...ingat sama...warghahaha...sian kat haidar..susah2 buat kenduri..thx 2 haidar..really appreciate..best woo maen gamble camni..huahuahuaaa..

sampai ja umah dia, kami terpa belakang umah dia...hurm..menarik tertarik ku memang debommm...blakang umah dia bendang..saujana ja ..umah haidar byk pokok..aku suka..cantik2..kami pun rentas la titi selebar kurang dari setengah kaki utk ke seberang bendang sana..pergh..catwalk siot..mcam fashion show ja..titi 2 kecik sgt..kena hati2..aku la prasan lebih2..besa la,, suka berangan..ttba ada jgak org wat slekkk...nana..

adoyay, nana, kami dah letih tunggu nana ooiii..cepat la..nana takut2, xheran la aku nana takut nk lintas titi tuh..sbb dia mmg lemah lembut...warghahahaha..dan byk lagi la ayat2 power utk beri kkuatan kat nana utk melintas titi tuh...warghahahah

kami amik gambar bckground matahari terbenam..hurm, elok la sgt..japgi bila dah azan mulala kalut2 nak balik lintas titi lagi nak pi umah haidar..hisy, xpatut2...kot2la nk tolong apa2 yg patut kat dapur..ni x..maen ja keja..kuang asam punya tetamu....oooiiii sedapnya makan..ada keladi msak asam pedas (my fevret), gulai ikan ngan bendi, ayam goreng, kerabu togeh, ikan pekasam (aku alergik), tempe, kuih cucur udang, kuih lopeh, air teh, air bandung cincau n last kurma.perghhh, best gila makan...khehhe, kenyang2..thx 2 family haidar..kenyang bangettt

lepas makan ja, solat then sembang2 kejap..mak ngan ayah haidar terawikh..ttba aku teringat kat umah pendang..mest mak ngan abah aku pun solat terawikh sama2..alahai, teringat nk blik pendang lak...lam kul 9 cam2, kami pun berangkat balik la..suma blik ke selatan menuju penang..tp aku sorang ja balik ke utara menuju sungai petani....huhu, nak wat camana..aku teringat kat umah lak..tp xsampai pendang la, sbb aku da letih...balik smpai sp ja mlm tuh..so, enjoy the pics guys!!


as usual..lompat tangkap bintang...kheheh


nana yg lemah gemalai...adoyay~~


haaaihs...lega, nana dah berjaya lintas titi


posing2 skettt..


3 dara anak pingitan..huahuahua (^_^")


nice shot..thx fid!!


subhanallah..muhasabah jap

No comments:

Post a Comment